Söndag 12 augusti

I fredags var jag och Tove (förövrigt en USA-resenär ett år framöver) inne i stan och strosade runt. Det regnade. Vi gick från Fridhemsplan till St Eriksplan och tog en smörgås på Böner och Bakat (rätt originelt). När vi sitter där, på uteserveringen under markiser, kommer Linda Isacsson springandes och tar skydd för regnet bredvid vårat bord. Trevligt. Sen knallar vi vidare in mot city, och när vi har uträttat våra ärenden och ska gå över plattan och ner till tunnelbanan får jag min livs chock! INGA EMOS!! jag tycker det är skitdåligt av er Emos att banga plattan bara pga regn. Det är ju fan bara lite vatten. Annars får ni ju annonsera plattan "stängt pga regn" om ni nu inte kaaan vara ute när solen inte steker era svarta läderset och sammetsklänningar. Fy på er, man ska stå för sina principer, och det har ni inte hållt. En gång plattan alltid plattan, no matter what liksom. Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder!

Förövrigt verkar ungdomars (över 1990 födda) nya ursäkt för att va ute på kvällarna, och göra fan vet jag, att dom ska "gå och bada". Jo tjena.. Varje kväll runt nio-tiden kommer min brorsa (1993) ner för trappan och säger att han ska och "bada".. Ofta man varje kväll springer ut vid nio-snåret och badar. Har han simhud mellan tårna eller? nej du, den gubben går inte. Inte ens mamma och pappa går på det. Men dom låter honom hållas. Men jag undrar vad dom gör där på "badet"..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback