23 dec Söndag (dan före dopparedan)

Jag hatar julen! Seriöst, det är inte ens julafton. Det är inte ens KVÄLLEN innan julafton, och ändå är jag redan sjukt rastlös! Jag vill inte ha julafton. Det är den segaste dagen på året! Alla sköljer lovord över denna jesu afton men tycker INGEN ANNAN att julafton är en fruktansvärt seg dag.

Kvällen innan kan man aldrig sova, även fast man är trött. Jag vet inte varför, drömmer man om julklapparna kanske?
   I alla fall, på morgonen vaknar man onormalt tidigt, hoppas på att mamma och pappa har kommit håg strumpan med något som man kan sysselsätta sig med, och går ner till köket.
   Man äter en lång tråkig frukost med den eventuella tomtegröten.
   I alla år har vi sedan gått i kyrkan och kollat på detta förbaskat misslyckade julspel av massa småbarn som ska försöka spela upp jesu födelse medan dom står och vinkar till sina föräldrar längst bak i kyrkan. Det funderar jag på att skippa i år och gå till stallet som sagt. Vi får se hur det blir.
   Man kommer hem till lunchtid och ska äta någon slags julllunch (precis lika dant som man äter på kvällen) och sen är det en och en halv timme till Kalle Anka som man inte har någonting att göra på.
   För oss som inte orkar med att sitta och intensivtitta på Kalle Anka i år igen har julafton bara börjat. Man har nu 5-6 timmar framför sig av ingenting-göra. 
   OM man har genomlidit dessa timmar är det dags för julmiddagen med all  julmat! I år ska jag göra köttbullar, så då har man i alla fall någonting gott att se fram emot. Annars sitter man och äter i två timmar.
   Man får se EVENTUELLT, om pensionärerna har babblat klart (inget personligt morfar, jag älskar dig!), öppna lite julklappar och har man tur så får man något man kan sysselsätta resten av kvällen med tills man somnar av utmattning och den längsta dagen på året är över!

Ja, vi får se om denna julafton blir som alla andra?!

Idag ska jag duscha min hund och göra dessa köttbullar! Sen har jag inget mer att göra. Läsa, bränna en cd som jag kan lyssna på när jag inte har något annat för mig. I värsta fall får jag åka in till stan och se om något kul finns där. Suck, varför är jag så negativ mot julafton?? Jag blir bara galen av all väntan på att dagen ska vara över. Man gör ju ingenting. Jag är en rastlös person, förlåt mig!


Såhär ser en papegoja ut när den ska duschas. Nästan som min hund, förutom att hunden är 50 gånger så stor, svart och vit, har ingen  näbb, dock vassa klor! (problemet brukar kvarstå att hon kan putta upp duschdörren själv. Så när jag står i duschen med henne och ska duscha henne så, helt genomblöt, puttar hon upp dörren, går ut i badrummet och skakar av sig allt vatten. Me liiiike!)

Nu ska jag fortsätta lyssna på Walking in Memphis och fundera ut hur jag ska få dagen att gå. JUst ja, julrimmen!

Special-utgåvan för ettårsjubileumet kommer! Håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag håller med dig till hundra, jag blir också så jäkla rastlös. Jag längtar tills juldagen, mmmm, mys! Då är man iaf fri från julen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback