ÅRET 2007

Med hjälp av min gamla kalender, anteckningsbok och bloggen har jag fått ihop detta om året 2007:

Januari:


  • Nyår med mina bästa!

  • Jag, Tove och Richard försökte söka jobb på Tunets äldreboende efter en lyckad sommarvistelse där förra sommaren. Vi fick dock avslag pga för låg ålder, även fast vi lämnade CV och hela köret.

  • Jag började invänjning med en Leo som hatade mig.

  • Såg den i särklass sämsta Beck-filmen ever, Gamen!


  • Jag lärde mig sudoku.

Februari:


  • Hände ungefär ingenting enligt min kalender. Helle och jag skolkade vår första estetiska lektion för sovmorgon.

Mars:


  • Anna, Helle och jag såg bästa Beck på bio på länge, den svaga länken.

  • Kom igång lite med övningskörningen

  • Såg Henrik Schyffert spela in till veckans nyheter/sverige dansar och ler

  • Kim hade halvfest

  • Leo började gilla mig

April:


  • Vi fick en kattunge i huset.

  • Jag skaffade Facebook.

  • Sophia hade fest.  

  • Carro hade fest.

  • Jag åkte till Barcelona klockan 05:00 dagen efter Carros fest.

Maj:


  • Befann mig i Barcelona de första dagarna.

  • Tandställningskollerna tog slut för alltid.

Juni:


  • Oliver kompis hade fest

  • Började jobba i kiosken på landet. (där jag sedan slet hela sommaren, Tjänade dock ihop en slant)

  • Skolavslutning, som slutade i att jag nickie tova oliver hampus satt och kollade film hos mig

  • Pappa 50årsfest. Vi hade till och med en bar med inhyrd bartender. En kul kväll med alla i övre medelåldern som dansade och hade kul!

  • Sverige-Danmark spelades. En händelserik match med fullis som sprang in på plan

Juli:


  • Jobbade

  • Åland med familjen Carlberger. Pappa och Micke hade bokat finaste hotellen på Åland. MOhah, vi levde i lyx. (valet av Åland är förövrigt en liten tradition sen tidig barndom)

Augusti:


  • Avsked med Tove

  • Danmark med Oliver och Mattias! Kan man känna sig mer fri med sprit över allt?

September:


  • Oliver och min ettårsdag!

  • Vår nollning blev inställd pga förstörande av lärare och rektorn på skolan.

  • Sophias tjejmiddag i Djursholm

  • Pernilla och Annas party

Oktober:


  • Ettornas afton (äntligen fick vi skrika på dom)
  • Leo lärde sig mitt namn

November:


  • Halloween hos Emma, Tova, Petra, Michan.
  • Bellan fest.

  • Vår klass och skola va med på Agenda

  • Nybroplan fest.

December:


  • Nickie fyllde år, lite reunion med vänner!

  • Såg Jonas Gardell

  • VeckorevynVIPkväll med Anna

  • Köpt vattenpipa



Lite olika, enligt mig, årets kategorier:

 Årets bästa: Eva Nazemson som spyr i direktsänd tv


 Årets hysteri
: Stieg Larsson-böckerna

Anna närbild startsida Årets jobbigaste: Anna Skipper (lyssna bara på namnet), programledare för du blir vad du äter

 Årets tragedi
: att skolmassaker har blivit en trend, inte minst i Sverige

 Årets fokus
: Klimatet


 Årets artist
: Justin Timberlake?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback