mogen och omogen?!

På mattelektionen sitter alla och skriker "fight fight fight" när en annan lärare kommer in och säger att hon har bokat det klassrummet vi var i, och våran lärare säger att vi har schemalagd lektion här som inte kan  bokas om. Jag säger då lite halvt för mig själv och lite halvt för att folk ska höra "lägg av, så jävla omogna" och alla som sitter runt omkring mig hugger direkt och börjar kritisera mig och det jag just sa.
   Catti trycker då ur sig: "Det är moget att våga  vara omogen"

WHAT?!?!? Snälla någon, lyssna själv på hur det låter. "det är MOGET att våga (suck) vara OMOGEN".
   Beter man sig omoget så ÄR man väl omogen?! Eller? Har jag missuppfattat allting?
   Det är jättekul att vara lite barnslig ibland och dra lite kissochbajs-skämt men inte att vara omogen. Då pratar jag inte om skämt, utan om hur man beter sig. Och är man omogen så är man det, man kan inte vara mogen OCH omogen.
   Alla har olika syn på omogenhet, och därav blir det uppenbarligen lite konflikter i den andan. Jag plojar jättegärna, men att vara omogen och uppspeedad 24-7 är lite halvjobbigt ibland måste jag säga!

Nog snackat om det! To sum up så var det jag ville säga att jag tycker inte Cattis kommentar håller! Dock tycker jag om Catti ändå.
   Jag vill även påpeka att jag aboslut inte (jag menar det!) skrev om någon speciell här, det var bara en ren reaktion på att hela klassen börjar skrika "fight fight fight" när två lärare står och pratar, och Catti då fäller kommentaren! Så ingen ska ta åt sig av detta, för jag vet att visst är det skönt att vara lite barnslig ibland, dock inte omogen HELA tiden. Men det är det väl förhoppningsvis ingen som är..


Kommentarer
Postat av: catti (hahahaha)

ja vet mcikan.. vi drog den i vår förra skolan, efter vi hade läst om ordspråk, hiuhih så kul o se hur alla reagerar på den:p tihih , din reaktion va nog den bästa hitills:)
heh eja gillar aatt du veeerkligen måste säga att det är inget ont till nån, dont kill me:P tihi du e så söt
btw ja gillar dig med:P
pease out

2007-12-18 @ 22:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback