Att ta en sovmorgon..

Det va en kväll, en ganska slapp kväll, där Grey's Anatomy varade längre tid än det brukar, och klockan bara flög iväg. Denna kväll var jag inte hemma, utan borta, och skulle gå hem från detta ställe, för att komma hem i tid till sov-dags, som denna kväll inföll senast 23.00.
För att inte komma hem efter läggdags, var jag tvungen att gå MITT I Greys Anatomy (som tur är har en pojke som heter Oliver alla avsnitt på datorn. Så jag kan ta igen det senare)
Jag fick sällskap hem denna kalla februari-kväll.
När jag i godan ro strosade runt i mitt rum och gjorde mig iordning för att sova, slog tanken mig, som jag och en vän tidigare pratat om i skolan, att man skulle kunna ta en sovmorgon imorn. en egen. som tyvärr inte inföll på schemat. Eftersom vi började åtta den morgonen, med en onödig estetiskt val-lektion, kändes tanken till sovmorgon ganska lockande.
Efter ett tags sms:ande tog vi beslutet att vi skulle ställa klockan på den fruktansvärt tidiga tiden 06.00 (som vi i vanliga fall skulle gått upp) och höras då.
Jag gick sedan till sängs, i gott sällskap.
Gryningen kom och klockan ringde. Jag tryckte snabbt av den och såg på min mobil några meter bort på skrivbordet.  Jag beslutade då att jag inte orkade ta mig upp ur den sköna sängen för att sätta på mobilen och höra av mig till min vän. Jag tänkte istället att om jag inte svarar på min väns sms kommer hon förhoppningsvis fatta att det är en egen sovmorgon som gäller.
Jag somnade om med gott samvete.
Vid åtta vaknade jag igen av min brors fina väckarklocka, och kände hur bra denna sovmorgon kändes.
Jag steg upp i den fina morgonsolen och sträckte på mig. Det var skönt!
Sedan blev allt lite stressigt trots sovmorgon, men kom tillslut iväg till t-banan där jag mötte min vän.
Vi spatserade sedan in i skolan, som att ingenting hade hänt, och allt var frid och fröjd.
Dagen blev sedan fulländad av att jag blev medveten om att vi slutar klockan 14.30-15.00 imorgon torsdag, och är helt fria från skolan på fredagen!

Där var historien om När Vi Tog En Sovmorgon, Utanför Schemat!

Kommentarer
Postat av: catti!

mickan , jag är besviken, du har inte bloggat idag, jag börjar fan få in en daglig rutin att läsa din blogg. o så när du inte bloggar vad ska hjag göra då!!! aaaawwwh, ledig tid hjäälp, det är tomt i min planering..(mickan imitering) hehe
puss

2007-02-08 @ 23:42:40
Postat av: catti!

dålig uppdatering skulle ja säga!.

2007-02-11 @ 12:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback