Hur lever vi?

Ja, hur har vi det egentligen? " det är inte många som vet hur bra de har det, däremot hur bra andra har det". Det ordspråket känns ganska rätt. Det är ju så.. Det är så mycket snack om de stackars barnen i Afrika, men i slutänden skiter ändå alla i dem. Man klagar på att man inte har fått mer än 300 spänn av pappa till stan, UTÖVER sitt studiebidrag, och aldrig har man tillräckligt med kläder, och när man väl har det, ja då är dom för fula, och man måste köpa nya. Har ni tänkt på, de som lever under svältgränsen (det är en hel massa människor), de skiter väl i vad de har för kläder på sig, hur snygga de är i håret, eller på vilket ställe de ska käka mat på idag. Nej, de har fullt upp med att överleva. 
         Jag kommer på mig själv ibland, nu i efterhand, att vid påsk för några år sedan, hade jag önskat mig boken "Veterinärerna". Mamma hade då vart och köpt en bok och gömt den och allting (observera i PÅSK-present, som man då annars brukar få typ godis i), och jag springer runt och är galen av förväntan. Och så hittar jag boken, och upptäcker att det är "Djursjukhuset" istället, inte "veterinärerna". Jag blir då skitbesviken och kan knappt säga tack. HUR SJUKT ÄCKLIGT BORTSKÄMT BETÉR MAN SIG INTE DÅ?!??! HUR DÅLIG ÄR MAN INTE PÅ ATT UPPSKATTA ATT MAN ENS FÅR NÅGONTING?!?! usch jag får så dåligt samvete när jag tänker på det. Och som på julafton. Det är ju precis samma sak där.. Man blir skitbesviken bara för att man inte får en NY MOBIL varje år typ..  Gud vi måste lära oss att uppskatta det vi har! Tänk efter.. Man har ju hur många jävla prylar som helst. Och dagens problem är liksom "vilket TV-program ska jag titta på, jag hinner inte alla fyrtiofyra som går.."  Man klagar på att "alla andra får det, och alla andra fåt det.." Gaah, Be happy for what you get! Nej men ni fattar.. Ta vara på att ni ens bor i Sverige. Inga krig och oroligheter. Bara det är väl guld värt..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mickan goes good

2007-02-20 @ 15:28:55
Postat av: Catti

mickan goes very good. Catti goes agree.

2007-02-20 @ 22:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback