tänkvärt..

Jag fick ett mail här om dagen. Det var ett bildspel, med text till, som sa så sanna saker att jag bara satt och tänkte fem minuter efteråt.  Den pratade om livet, att man skall ta vara på varje sekund, varje minut. Det här låter pessimistiskt men, man vet aldrig när livet tar slut. När som helst, när man som minst anar det. När man som mest tänker Det händer inte mig, då kan allt vända.

Låt inte gårdagen ta för stor plats av dagen

De saker du har "tänkt att göra", gör dem nu! Det telefonsamtalet du sagt till dig själv att "jag skaaa göra det. bara inte nu", gör det! Ring den du skulle, skjut inte upp det. Den personen du tänkt att "jag ska väl ta att höra av mig någon dag", hör av dig nu! Livet är inte evigt, och det kan ta slut när som helst. Vem vet hur många "imorgon" vi kommer få uppleva?! Istället för att tänka, BERÄTTA  för folk, hur mycket du uppskattar dem. Vänner, familj, pojk/flickvän. Det gör en sjukt glad att få höra att man är omtyckt, älskad. Jag lovar! Dina nära får inte reda på det för att du TÄNKER att du älskar dem, SÄG det till dem istället!

kärleken botar alla, både de som får, och de som ger den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback