uppföljning till tänkvärt..

De två bussarna som krockade utanför Uppsala idag, det är ett hemskt, men bra, exempel på hur livet kan ändras på två röda sekunder. 6 stycken dog, och flera är svårt skadade. Folk i bussarna var påväg till jobbet, en helt vanlig morgon. Tänk er varje morgon när ni går hemifrån, allt är frid och fröjd. Men så tar livet slut, en helt vanlig skoldag. Avståndet mellan livet och döden är mindre än man tror.. "Man ska aldrig skiljas osams" sa min gamla engelskalärare en gång, och det är så sant. Tänk för de anhöriga till de döda, om de hade skiljts arga på varandra på morgonen. De har ingen chans att reda ut det. Personen i fråga dog, och ni var osams. Hur lever man vidare med det, att inte ha sagt, upplyst henne, om hur mycket hon betyder för dig. Se till att aldrig skiljas arga på varandra, det har jag börjat tänka på sen hon sa det, och säg inte Hejdå, säg Vi ses! Och en än gång, berätta för era nära hur mycket de betyder för dig! Man vet aldrig när livet kan vända..


Kommentarer
Postat av: Phiia

Jaa,hemskt håller jag med om men inte bra.
Om jag ska vara kritisk:)

pussar gumman

2007-02-27 @ 21:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback