vilken helg..

hemma från Järvsö. Som är en årlig tradition bland oss pappor och ungdomar i gänget. Vi är 33 personer (endast pappor och barn) som åker upp till Järvsö över en helh varje år. Det har vart en händelserik helg. Man skrattar mer än man åker skidor känns det som.. Det är väldigt kul. Vi åkte upp på torsdagen. Det tog oss två timmar till arlanda (iom att vi stannade och handlade där, och käkade äckliga burgare på "Donkan", som farbror missuppfattade nicknamet som) och sen kom vi upp vid halv elva. Utmattade. Dagen efter, upp och åk skidor. Den dagen dominerades av att Felix och jag krockade (eller så va dte jag som åkte liiiite för nära honom i en sväng, störtlopp, och han började åka slalom) så vi körde in i varandra och jag gled på mage fem  meter utan skidor och felix fortsatte åka på en skida i godan ro, han trodde han hade två, men kom sen underfund med att han hade tappat en tjugo meter upp i backen, och skulle försöka bromsa = splitt.. Jag hade hela ansiktet (tom. innanför glajjorna) och innanför jackan med massa god snö, och min kusin trodde jag hade dött. Men sen hörde hon hur jag gap-flabbade så hon taggade ner lite. och jag gjorde illa min tumme lite, men det va kul.. Annars gick det bra. Bra backar. Sen var det lite Anja-TV och sådant.. Skid-VM is the shit. eller? På lördagen var det skidor och misslyckade fika-försök på ett antal olika ställen. Sen vare after-ski med ett sopigt band. och senare på kvällen middag. och sen ett band igen. DÅ va det kul. När alla gick upp och körde loss. och det avslutades med Purple rain, fint.
Sen vare hem och hitta sin kusin spy-sjuk. Men gick och la oss och sov och va glada och åkte lite skidor idag och sen drog vi hemåt. Det har gått fort. Men skönt att va hemma. Då vet ni min helg i järvsö. Kul kul, denna vecka kommer bli ett helvete i skolan. Seeya bitches.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback