hund- människans bästa vän?

Är det så, att hunden är människans bästa vän?
Jag har en hund. Väldigt söt och omtyckt.
Hon hade lite problems med svullet öga i helgen.
Skulle sätta på henne en tratt, för hon kliade i det, men när hon fick den på sig stod hon helt apatiskt stilla och vägrade röra en tass, vägrade äta annat godis (som jag tänkte muta henne med så det blev lite roligare med tratt, liknande en genomskinlig parabol) än leverpastej med den på sig, och bara glodde självmordsbenäget på mig, så jag tog av den. och hon kliade inte alltför mkt så det funkade utan.
Och när jag skulle vara jäkligt hurtig och ut och springa, tänkte jag vara snäll och ta med hunden, men då tvärstannar hon efter 300 meter och vägrar gå dit jag tänkte. Bara för att det regnade lite. Hallå. om JAG kan ge mig ut i detta väder och springa (som jag typ hatar) så kan väl hon också. Men icke. Så fick ta en annan kortare runda. med en något nöjdare hund.
Hon kan inte gå i lera, och annat snusk.
Hur petig får man va. Är hon en hund eller? dom ska väl va grisiga och älska allt som deras ägare hittar på.
Men här är det inte mycket som passar alltså..
Så.. Man ska verkligen göra hunden till lags, om det ska passa att vara dess "bästa vän".

Höh min hund är för jävlig. Och ändå kan man inte sluta älska dem!


Kommentarer
Postat av: phiiia

HOHO trogen läsare av din lilla bloggis:)'
pussar

2007-01-15 @ 21:22:26
Postat av: Nicks

Haha, min hund ÄR en hund! ;D
Pussinissgull (h)

2007-01-16 @ 20:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback