Tisdag 3 juli

Igår skulle man, som den träningsmänniska man är, ta tag i uppdrag: utegympa. Jag får med mig pappa och vi bestämmer att vi ska gå på ett pass i Ängby. Klockan fyra kommer vi fram till att vi ska äta middag innan gympan, så jag gräver fram två "xxl"pizzor ut frysen och trycker in i ugnen. Vid kvart i fem har vi tryckt i oss EN av pizzorna, den andra ligger på eftervärme i ugnen och ingen av oss orkar en bit till. Vid kvart i sex (gympan börjar klockan sex) känner jag fortfarande hur min mage håller på att bearbeta pizzan, och jag kommer på att jag inte har några gympaskor. Så i sista minuten rycker jag åt mig ett par innerskor och springer ut till bilen där pappa väntar. Väl på gympan var det inte dom ledare jag tänkt mig, så humöret sjunker lite. men än är vi laddade. Ledaren börjar skrika om att "Än får ni inte bada". Ursäkta, men vem fan vill bada på Ängby, som står med på EUs svarta lista över farliga badplatser?! sen drar gympan igång och musiken är inte helt bra. Man är nära på att bryta alla ben i kroppen när man snubblar över alla dessa tuvor på gräset, och sen när man ska ner på marken och köra styrka ser man allt äckligt canada-gäss-bajs som folk har sprungit runt och trampat i. Men man slänger sig ner ändå, på en fläck UTAN bajs, och kör sitt race. Som grädde på moset, mitt i konditionsövningen där man ska upp med vart annat ben osv, PRUTTAR en jävla gubbe framför mig. Där går gränsen. Herregud. samtidigt som några knäppa åskådare står och FOTAR alla som gympar. som att utegympa har blivit nya åskådargrejen. ja ni.. sen åkte pappa och jag till solvik och slängde oss i det härliga ( svinkallt för fan) vattnet..

Kommentarer
Postat av: catti

hahahahahhahahahahhhahahhaha, ojojoj, så går det när man rör sig i mitt hood, bråkar man med mig bråkar man med gasgubben!
HAHA
¨:)

2007-07-03 @ 22:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback