jag borde..

..ut och springa nu (anledning till att jag inte gör: ont i knät) Godkänd!
..sluta oroa mig för allt 24-7 (anledning till att jag inte gör: kan inte) Inte helt godkänd!
..Sluta bry mig om vad alla andra tycker och tänker (anledning att jag inte gör: jag är svag) Inte godkänd! Går att ändra!
..tänka på mig själv, ta vara på livet, leva det! Denna ungdomstid håller inte för evigt, skaffa dig en framtidsplan, eller gör det inte. Jag står fast vid ett framtidsval, som jag behöver. Mina närmsta vänner och min Oliver. Resten får komma som det gör. Livet avgör, samhället avgör, men framför allt avgör jag väl själv. Men det oroar vi oss inte för nu!


När jag blir mamma, om jag blir mamma, ska jag inte va den mamman som bara låter sin man och sina barn få allt gott och allt bra. Jag ska inte erbjuda mig att äta resterna från igår för att alla andra ska få äta dagens mat. Jag ska inte göra allt åt alla andra. Jag ska inte gå på shopping-runda för att shoppa till min familj! Så som alla mammor gör. Jag ska leva mitt liv MED min familj, inte för min familj..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback