DÖD ÅT DATASPEL!

Det enda dataspel som borde finnas är The Sims. Det är lagom, inget slagsmål, lite kärlek, lite bygge och man kan PAUSA OCH SPARA ELLER STÄNGA AV när fan man vill utan att "sabba" för någon annan. Gosh, detta jävla spelande med WoW och CS och allt vad det heter. Palla säger jag bara. När man väl börjat spela blir man för det första tydligen helt fast, man blir uppbunden när man väl satt igång datorn, iom att man spelar i lag och förstööör för någon annan om man stänger av. Snacka om fast vid datorn. Man sitter vid datorn den tredubbla tid man egentligen skulle ha suttit, minst! (vissa säger tom. upp sig från arbetet/skolan för att sitta hemma och SPELA!). Vad är grejen? Man blir bara fast och uppbunden till någon helt onödigt. Visst det är ett intresse, men va fan. Ut och spela fotboll eller nåt istället.. Det finns så mkt annat än att spela data här i livet! Man får ju psykiska, OCH fysiska mén när man sitter så jävla mycket vid datorn. Det blir ju ens liv att spela. Jag tycker (OBS! JAG tycker!) fokusera på något verkligt i stället, på något som finns i ditt liv. Tänk på framtiden. vad händer då, om man under hela sin ungdom har suttit inne och spelat dator.. man kan vara tjock, ingen livskamrat, inga kompisar man träffar i verkligheten ("för att man träffar dom på datorn.." hallå, på datorn ja. Det handlar om att umgås!) man har inga framtidsplaner.. Nu hörni, ska ni inte sitta och muttra att jag hatar alla som spelar dator, och att jag inte vet något om dataspel. Nej, jag vet inte mycket om dataspel, jag pratar bara om min uppfattning av det. Det är säkert skitkul och allting, men jag blir så arg på att man blir så uppbunden, man kan inte bara stänga av eller spara.. De lärare och föräldrar som ville skulle få en "utbildning" inom tex. Wow och CS, få veta hur man gör, skapa en egen "gubbe" och få spela det, så dom får "insikt i ungdomarnas liv, få se tjusningen i det". Ja, snart blir väl hela världen fast. Man kan väl lika bra börja själv.. ELLER, så står man emot!

(Oliver jag älskar dig!)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

haha ja, jag håller med!

2007-03-20 @ 21:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback