Samwell - what what

Ännu en dag hemma
. Mamma påstod starkt att jag  hade feber så vad gör man?!

Igår hos Leo var hans storebror Simon hemma. Vi satt och tittade på hjärnkontoret på datorn och diskuterade fenomenet "att stoppa alvedone i rumpan" vilket leder till att det känns som att man ska bajsa på sig tyckte Simon. Allt medan Leo satt och sa "titta hästar, titta hästar" (jag lovade honom att gå till stallet på fredag. han sprang då till dörren och väntade på att jag skulle klä på honom. Han måste ha missuppfattat allting..)

Nu är det ju snart 18årsdags för alla födda 1990! Föräldrarna, i alla fall mina, känns inte helt bekanta med att kommer att kunna gå på krogen och supa, köpa tobak mm. Dom brukar dra upp det lite då och då, och det är bara för dom att njuta medan jag är 17, för sen har dom inte så mkt att säga till om längre. Fast en hållhaka har dom ju, jag bor fortfarande hemma! "ingen rökning i detta hus" är de slagorden jag fått höra här efter att det kommit  på mig två gånger. Så ja, jag lär ju hålla mig till det!
   Jag kan tänka mig att det kommer kännas som ett stort glapp mellan sina kompisar också. Att några helt plötsligt börjar springa på krogen på helgerna och köper tobak helt lagligt, det måste kännas lite knäppt! Men man tar ju igen på dom när man själv fyller (som dock är i juli).
   Samtidigt känns det som att krogen är lite överskattat. Alla som fyller 18 (säkert jag också) springer på krogen så fort dom har en ledig sekund, super sig fulla och blir utkastade. Krogen är väl mest dyrt och långa köer. Men men, klart man måste prova!


Krogen here I come ..

Nu ska jag gå ner och äta nånting gott med min katt och hund som är överlyckliga över att jag är hemma. Innerst inne i alla fall. Min katt har lite svårt att visa det, hon ligger i min sackosäck och vill döda mig för att jag stör hennes förmiddagstupplur här i mitt rum.. Yeye, va fan välj en annan plats då smarto!

Kommentarer
Postat av: Johanni

... och somliga måste ju vänta tills nästa november innan man blir 18 :/ fast jag tror nog på det du säger om att krogen är överskattad, men att man ändå måste dit :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback