9 okt. tisdag

Dagens i-landsproblem: Jag säger prova, men det heter ju egentligen pröva.. det är ju knäppt.

Leo fick idag själv hålla min hund i kopplet och när jag ropade på henne kallade jag henne antingen Hilma eller Hilmis, och när han då skulle ropa ropade han Hilmas. En snygg blanding av Hilma och Hilmis.

Idag ringde också Hilmas kennel, och jag blir alltid lika nervös när jag hör att det är dom. Man ska säga rätt, låta lagom kunnig och vuxen samt visa att Hilma har kommit till det perfekta hemmet! Och det har hon nog visserligen men jag blir ändå helt på tårna och skrattar smörande mycket och verkligen håller med aaallt dom säger osv. Lite patetiskt där alltså, men så är det.

Vi var hos veterinären idag med Hilma ang. hennes fällningar av pälsen och när vi skulle gå kom en av veterinärerna ut och stod och väntade, "En hund med misstänkt skabb är här så jag tänkte att ni kan få gå ut först innan dom kommer in, så Hilma och den slipper träffas". JA TACK!

image22
Jag och Hilma (i den röda cirkeln) på hundens dag i Kungsträdgården!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback