23 april Onsdag forts

Idag har typ stockholm överträffat sig själv. I skolan stänger dom ner hela jävla datorsystemet, på Essingeleden krockar en lastbil så HELA Essingeleden har varit avstängd vilket har lett till sjuka köer och helt kaos i stan. I rusningstid krockar en annan lastbil med viadukten i Stora Mossen vilket leder till att ett tunnelbanespår inte går att använda --> det blir enkelspårigt vid storamossens tunnelbanestation. I rusningstid mina vänner! 

När jag kommer från träningen ner på Fridhemsplans perrong är det smockat med folk. Efter ungefär 10 minuter för mycket kommer ett Hässelby-tåg. Problemet är dock att detta tåg är precis lika smockat som perrongen är, så inte en människa kommer på det. Sen står detta tåg i Fridhemsplan i ca 15 minuter till med alla svettiga människor inklämda i tåget och på perrongen.
     Jag lyckas trycka mig på och tåget får äntligen ge sig iväg. Nästa tåg var antingen mot Alvik eller Åkeshov (vilket var konstigt, antagligen ljug, eftersom de flesta tåg vände i Alvik eller Odenplan) och det som tidigast gick gick om 20 minter så jag kände inte för att vänta, och det gjorde nog inte dom som skulle längre än tilt Åkeshov heller.

Så ja, är det solen som bländar?


Kommentarer
Postat av: lisa

ha en underbar kväll! :)

Postat av: Helle

Stockholm i mitt hjärta!

2008-04-23 @ 19:32:02
Postat av: catti

ja va ska man säga;
"en blandning av sött och salt"

2008-04-23 @ 19:35:54
Postat av: Helle

mickan dissar du MSN heeelt ikväll eller! blir de cykel!? joinar du frulle!? what up jau!

2008-04-23 @ 21:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback