24 april Torsdag forts

Idag såg jag en fin bikini-överdel jag ville ha i en tidning. Det fanns med en halvapriset-rabattkod så jag gick in på deras hemsida och skulle beställa. Sen registrerade jag mig och var i sista steget i kassan då dom säger att "rabattkoden gäller inte för dig". Nähä tänker jag och känner mig lite förolämpad. Sedan tittar jag på tidningen och den är adresserad till min mamma, så därför kan jag inte använda rabatten. BLÄ! Så får försöka haxxa mig in på mammas konto och beställa (problemet är att hon inte har något internetkonto där).

Nu har jag just varit på invigning/dagen innan deras öppning för sommare på Boulebar med pappa och mamma. Det var sol, jag hade en jättejättevårig jacka som knappt är en jacka och solbrillor och alla satt i t-shirt och shorts i princip. Man fick säga sitt namn (eller pappa fixade det där) på en lista och sedan fick man en drink-biljett till baren och en buffébiljett till en grillbuffé som var hur god som helst. Sen tog jag en öl till det, wow liksom! Och så satt vi mitt i solen och åt. Det var ca 600 personer bjudna på detta event så det var trevligt med lite folk. Dock var det "öppet hus" så alla var inte där samtidigt.

Det jag vill komma till är att precis innan vi skulle gå så stod en svensk mästare/bouleinstruktör och spelade mot folk och man vann ett presentkort på Boulebar på 300 kronor om man vann mot honom, så där stod vi och tittade. Sen kom han fram och sa att vi såg sugna ut på att spela.
     Jag var lite feg och bad pappa inleda med en match. Han förlorade. Sen "offrade" jag mig och tänkte att ja va fan, ingen känner mig ändå så hur dålig jag än är så vet ingen who I am. "Du har ju till och med solbrillor på dig" sa han jag skulle möta, och det var ju sant.
     Jag började och fick till ett skitbra "släng". Sen kom han förstås och ägde bort mig men en annan instruktör kom och höll i presentkorten och sa "du är nära nu" och sparkade den lilla bollen mot mina klot så jag ledde. Hehe. Han jag mötte körde sedan bort mitt klot såklart och då hade jag en boll kvar och den andra instruktören skrek "alla sluta spela, mikaela ska köra nu. känn ingen press" och jag kände inte alls press. Dock sög mitt sista kast men ÄNDÅ så lyckades jag charma dom så mycket (eller varför jag nu fick det) att jag fick ett presentkort ändå. Haha jag var stolt!

Så nu jävlar, nu ska jag bli bolueproffs och komma tillbaka dit och spöa honom jag mötte! mohahah

(Jag skulle va en utmärkt bloggerska och ladda upp bilder på presentkortet och allt men så särar sig min mobil så den vill inte. Men så ni vet, jag tänkte tanken!)

Well nattinatt eller nåt, tema-inlägg kommer nog imorn. Look forward!


Kommentarer
Postat av: Nickie

Studiebilderna uppe! :) Hoppas allat är bra med dig annars.

Postat av: Anonym

GO FOR IT MICKAN! Bouleproffs, det är där de stora pengarna finns!

2008-04-25 @ 17:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback