28 april Måndag

Hemma från träningen. Svinjobbigt, jag trodde jag skulle svettas sönder. Har nu lagat mat (matvete med krossade tomater, tonfisk och bön-sås) och ska plugga lite mer idrott snart, och även läsa en bok (Östermalmsmordet) som jag lånat av morfar som i sin tur lånat den på bibblan, så måste mala ut den snarast möjligt.

På Brommaplan brukar det sitta en gubbe och spela dragspel. Han är duktig och sitter där i ur och skur (undrar ofta hur mycket han kan tänkas tjäna på en dag), men nu har han blivit utbytt mot en kvinna.
     Det roliga med henne är att hon söker ögonkontakt med alla som går förbi och säger hej till dom. Ingen svarar. Sedan sitter hon bara och drar på dragspelet, hon spelar ingen melodi. Jag skulle alltså lika bra kunnat sitta där och dra på dragspelet. Det är lite tokigt, hon försöker alltså ragga pengar på att säga hej till folk, dragspelet är bara en bisak, en ursäkt för att få sitta där.

Dagens bilder blev på två småtjejer i Fridhemsplan, som var klädda som att dom var tio år äldre med små handväskor och klackade skor:

 

Kommentarer
Postat av: catti

måste ifrågasätta sanningen i texten om bilderna,
har tjejerna verkligen klackskor?!...
:)

2008-04-28 @ 19:23:36
Postat av: mickan

haha ja men i princiiip! dom såg väldigt lillgamla ut i alla fall, jag ville bara förtydliga det med så kallade klackskor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback