Tema-inlägg: ANALSEX

Veckorevyn har skrivit en artikel med namnet: Analsex- för dig som vill veta. Och ja, det vill man väl veta. Eller vill man det?


Jag har inte diskuterat ämnet i sociala sammanhang så mycket mer än vid förkrök med leken "jag har aldrig", men det säger inte så mycket om människors inställning till analsex.

   20-50% av oss svenskar har någon gång provat analsex. I kommentarfältet till artikeln på Veckorevyns hemsida skriver folk allt ifrån "...jag tycker om analsex jättemycket..." till "...varför skulle man vilja testa något liknande. Sjuka människor det finns där ute alltså...".

   Meningarna går isär. Men hur är det egentligen med kunskapen? De som är så fruktansvärt emot, har de någonsin prövat att ha analsex? På de flesta låter det som att de tycker det låter äckligt, men inget som tyder på att de har haft analsex någon gång. Därför ska vi reda ut detta sex här och nu.


Begreppet analsex betyder att man stimulerar anus/analen, antingen med en snopp eller med smekningar/slickningar. Analöppningen är full av nervtråder vilket leder till att man kan uppleva en skön stimulans där. För killars del sitter deras g-punkt en bit in i analen.


Hur funkar analsex? Det är mindre elastiskt i analen än vad det är i slidan, vilket gör att man ska ta det försiktigt och gärna "värma upp" innan. Glidmedel bör användas. Det är alltså inte som i porrfilmer där det ser ut som att de har vaginalt och analt sex direkt efter varandra. Där får skådisarna lavemang innan dom börjar så det ska se renare och enklare ut än vad det är i verkligheten.


Skador? Ringmuskeln är ganska töjbar och går för det mesta tillbaka till "normalt" efter analsex. Dock kan anal inkontinens eller förslappning förekomma, men tar man det försiktigt och SLUTAR NÄR DET GÖR ONT så kan man undvika dessa skador.


Checklista:

  • ANVÄND KONDOM! Både för allmän hygien och för att bakterier i rumpan inte är särskilt bra för snoppar eller vaginor.
  • Töm tarmen.
  • Värm upp med fingrar innan
  • Använd glidmedel
  • Ta det försiktigt och sluta om det gör ont.

Ja då har vi fått en liten liten inblick i analsexets värld. Nu är det upp till var och en om man vill pröva eller ej. Vissa kanske blir äcklade, andra sugna. Själv har jag inte riktigt kommit till den punkten att testa än, men man vet aldrig vad som händer.

   Och alla ni som sitter och säger att man är sjuk i huvudet om man har analsex; TESTA innan ni snackar. Jag respekterar att man kan tycka det verkar äckligt, men man kan inte säga att dom som HAR testat är dumma i huvudet, eftersom dom har mycket mer kunskap och erfarenhet än vad den som inte har testat men ändå säger emot har. Men smaken är som baken, delad. Jag tar inte ställning på någon sida i frågan, jag tycker inte det VERKAR så upphetsande (tänk om man får ett jävla baksug!!!) men samtidigt är det en sexuell aktivitet som många uppskattar så man ska aldrig säga aldrig..


Kommentarer
Postat av: Anna

du kan få bli min sexrådgivare om du vill!

2008-04-12 @ 19:14:26
Postat av: catti

HAHAHAHA
har verkligen längtat efter ett sånt här intressant inlägg
¨muy bien mickz

2008-04-12 @ 22:07:53
Postat av: Maki

bara hålla med, sexrådgivare kanske är ngt. DU och SILVERSTOLPE kan ju kampera i hopp. Vårdcentralen silverponnie :O

2008-04-14 @ 11:29:28
Postat av: mickan

hahah !! men ja, jag har lite hemliga planer för mig och silverstolpe. var inte oroliga!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback