26 augusti Tisdag

Nu är ni spända va.. Köptes det någon bärbar dator igår? Och svaret är: JA! Det gjordes det. En ännu billigare än vad jag tänkt mig, vilket var bra för det kom upp i samma pris som den dyrare datorn när jag kom på att det var bra att ha försäkring på skiten också. Så det blev en alltiallo-dator som är lagom ful och lagom bra. Jag är nöjd!

Imorse satt jag och panikläste lite i tidningen och på dn.se om typ Georgien-Ryssland-kriget mm på grund av att på våra internationella relationer-lektioner är kunskapen ganska hög om detta och den SKA vara ganska hög om ungefär allt i världen enligt våran lärare, så från och med nu kommer jag att hänga på engelsk-språkiga sidor så som BBC och CNN. Wish me luck! Det är dock bra att få praktisera sin engelska lite också, så jag är taggad!

Idag har jag hunnit vara i skolan, vara på Hundstallet, blivit blodgivare (förhoppningsvis) och tränat. Ska nu pyssla med mitt reportage och min dator lite, sedan ska jag hämta Leo-ponken.



Såhär såg mina GI-muffins ut, helt utan socker! Fina formar fick dom också.. Inte alltför fluffiga men desto godare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback