Friskis-inskolningen 17 augusti

Friskis&Svettis-dagen igår innehöll föreläsningar och lite fysiskt aktivitet samt frukost, lunch, fika, frukt och lite godis. Det berättades om Friskis grundtanke och idéer och så vidare, sedan var det en väldigt duktig kvinna som föreläste om service där vi även fick prova på lite rollspel och klapplekar. Vi fick lära oss om Friskis information-och kommunikationsavdelning samt om FaR (fysisk aktivitet på recept).
     Efter lunchen fick vi även en grundgenomgång av styrketräning och vi fick byta om och hänga i gymmet ett tag med några instruktörer som visade oss lite fortsättningsövningar när man klarat grundprogramet och man fick ställa egna frågor. Kursen avslutades med information och Friskis utbud och våra förmåner.

En lång dag, men som tur var intressant.



Mina planer inför höstens träning är att försöka (jag vill understryka för mig själv och för andra försöka eftersom jag kommer att ha Leo tre gånger i veckan och jobba på Friskis en gång samt ska hinna plugga, träna själv, umgås med min pojkvän och mina vänner och hinna ta det piano och göra vad jag känner för ibland) :

Styrketräna två gånger i veckan (då eventuellt powerwalka/jogga hemma för konditionens skull)
Jympa två gångeri veckan
Spinna en gång i veckan


Men vi får som sagt verkligen se, det där känns sjukligt mycket men man kan alltid ha en vision om det man vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback