7 augusti Torsdag

Still sick, men hade inte väntat mig något annat när jag vaknade i morse ändå. Har idag ändå hunnit handla, göra egen müsli och baka skorpor (allt enligt GI-recept) så känner mig kind of effektiv!

Resan i korthet:
Startade i taxi 04:30 hemifrån mig förra onsdagen. Landade runt 13:00 i Antalya och åkte transferbuss två timmar till Alanya. Hetta hetta hetta och vi har badat, legat på stranden, suttit på balkongen och vart ute och ätit på resturang samt shoppat ytterst lite eftersom jag inte orkar med att pruta. Oliver blev sjuk näst sista dagen och jag blev sjuk sista, så vi är glada ändå! Våra förebyggande-diarrépiller har hjälpt oss under hela resan, thanks to them!
     Det känns hårt att gå från 40 grader till typ 10 grader som det är här i Sverige just nu.

Vi fick frukttorn
 
och badade (oliver och jag är i mitten)  
Jag skulle fota stranden och fick en tjock topless tant i fokus 
Vi snålade med solstolar och la oss på handdukar framför istället
Från vår lägenhet över hotellområdet och en del av poolen
Såhär mycket mat fick man alltid på resturangerna
Här var festen
Jag och Oliver myyyyser i en äcklig soffa
Och här åt vi på stranden näst sista dagen

Orkar inte ladda upp fler bilder, men där var ett urval. Ikväll ska vi grilla hos min farbror och mina kusiner. Jag hoppas på friskhetstecken tills imorn (NOLLÅTTANOLLÅTTANOLLÅTTA) så jag kan vara med i vattenkriget, men i värsta fall, verkligen värsta fall, får jag ligga och sjukskriva mig själv i sängen. Springa ute i denna kyla och få tusen liter vatten på sig när man är sjuk och har en vecka kvar av sommarlovet känns ju inte som det bästa om man inte är frisk. Men vi får se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback