12 dec fredag: Älska blackan, curare-utklädnader

Åh jag älskar verkligen Blackan! Det är bara så himla bra, bra lärare, bra mat, bra stämning, allt! Har skrivit mitt för- och efternamn på min studentmössa där fram men ska nog ändra till Blackebergs Gymnasium och ha mina initialer där bak istället.

Vi hade som sagt lucia-tåg imorse. Sedan var det tända ljus och fika med lussebullar och festis i matsalen. Fick sitta och morgon-mysa lite. Sen var det prov och sen mumsade vi i oss massa risgrynsgröt, julvört, pepparkakor och clementiner. Sen var det den årliga curaren (volleybolltävling) så vi stannade och tittade på alla lags utklädnader.



Det va väldigt många bra. Det ena lärarlaget var brandmän och det andra var luciatåg. Det va kul!

När alla stod och pratade och minglade runt innan allt hade börjat släcktes plötsligt ljus i jympasalen. In kommer team Hell's kitchen (som bestod av vår matpersonal) med stora vispar som dom satt ljus i som facklor och röda mantlar och alla strummandes på kastruller eller liknande. Haha så jäkla sköna! Och vilken entré. När det var poängutdelning för hur bra utklädnaden va ropade Carlos (matchefen) "Vill ni ha någon mat på måndag?!". Rätt taktik!

Nu ska jag ta en svängom men hunden i detta ihårdiga regn och sen ska jag dra mig in mot Friskis.

Kommentarer
Postat av: anna

vafan är det för läskig kille du hittat bil då?? haha. nice utklädnad!

2008-12-12 @ 18:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback