8 dec måndag: tre frågor

Tre frågor innan jag hämtar Leo:

  1. Vad heter minkens barn?
  2. Visst heter kaninens barn palt? Eller är det bara harens? Harpalt (menade jag ju)!
  3. Visst heter de sk. fröna på vissa vita bröd för pullor?!

Jag är ganska säker på dessa saker. Förutom den första. Vi slog fast att det borde heta något i stil med minkunge. Samtidigt skulle minkvalp kunna vara ett alternativ, eller minkbäbis som Anders så fint påpekade..


Jag gissade att Carros päls var gjord av hennes hund Nalis, Anders gissade på minbäbis och Catti fick vi inget alternativ av. Hon ställde sig och googlade på mina tre frågor här över. Inga svar..

Kommentarer
Postat av: catti

ser jag sådär cepe ut! ahahahahahhahaha

2008-12-08 @ 19:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback