3 feb Söndag

Helgen har gått, med snö som avslut (eller borde man säga slask?). Jag har i alla fall inte gjort särskilt mycket. Vart med Oliver, haft middag med lite familjevänner igår och idag sovit och vart på slöslaskpromenad med hunden.

Om tre veckor drar jag till London, how nice!

En sak, som jag har diskuterat med nån någon gång, är varför man alltid måste lukta extra mycket när det är något som luktar konstigt eller äckligt?! Om dina händer luktar lite pyrt, ja då måste man överlukta på dom för att antingen bestämma lukten, eller bara inse var femte sekund att "fy fan vad äckligt det luktar". Varför? Man inser väl första gången att det luktar skumt, men ändå fortsätter man att intensivlukta.

Jag tog i en ost en gång, som verkligen luktar anus (och smakar så med. nån dansk skit) och jag var tvungen att lukta på fingrarna efteråt, för att se om dom hade börjat lukta lika dant. och ja, det hade dom. Sen satt jag och konstaterade och kommenterade det i tio minuter, hur äckligt den där osten luktade som nu även mina händer luktade. och så luktar man lite till. som att det skulle försvinna eller byta lukt..

Även när någon säger att den har pruttat blir ju reflexen extra stark att lukta om det verkligen är fallet, om den luktar någonting liksom. FAST man vet att pruttar kan lukta jävligt mycket huggorm. Och sen när man väl känner en lukt, då skriker man och håller på att kräkas för man blir så äcklad. Men why luktade man då?

Ja alla kanske inte har detta problemet, men många som jag diskuterat (ja jag diskuterar sånt) har det. Det är lite skumt, och lite kul.

Nu ska jag nog plugga. eller äta. eller baka. eller bara stirra rakt in i datorn några år. Egentligen vill jag göra något men jag orkar inte röra mig ute i detta väder. Så lär väl bli innesittande. bla bla bla nu orkar jag inte skriva mer. hejsvej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback