6 feb Onsdag

Har just kommit hem från skolan. Vi satt kvar och gjorde lite engelska om kenya. Det är faktiskt intressant, samtidigt som man lär sig lite nya engelska ord. Tänka sig, två flugor i en smäll. Imorn har jag dock bara en lektion, engelska. så såååå kul är det inte, men ändå.

Jag tänkte på det idag igen, att jag blir så himla trött på alla jäkla barnvagnar över allt med dessa "hej-jag-är-mamma-till-ett-barn-i-en-vagn-och-äger-därmed-hela-världen".

Dom går mitt i vägen hela tiden, och okej, det kan väl alla råka göra. Men sen flyttar dom ju inte på sina fula jävla vagnar när man försöker komma förbi, ÄVEN fast man MÖTER dom så dom SER att man kommer. Då måste man själv gå en omväg ut i leran bredvid trottoaren eller stigen eller vad det nu kan tänkas vara, för att dom inte kan baxa undan sina feta osexiga vagnar. Kom med något annat liksom, en en ful vagn och tror ni äger allt!



Inte bara mammor är osexiga, även deras vagnar är det, och deras trolliga barn som måste stå ut med sina jobbiga mammor. Tänk om barnen blir likadana?! Herregud tänk på barnen, tänk på världens framtid!!

Idag när jag cyklade hem. Jag cyklar på GATAN, precis där cyklar ska cyklas, det regnar och snålblåser och det är vattenpölar på större delen av gatan. Och gissa vad.. Jo två feta mammor varav en utan vagn och en med en ännu fetare vagn går MITT I VÄGEN, alltså där bilar ska köra, och tar upp fucking hela körbanan. Gud banta och gå inte mitt i gatan för helvete! jag blir helt trött! så jag, JAG SOM CYKLADE RÄTT PÅ GATAN, fick cykla ut i massa vattenpölar för att komma förbi dessa snuskon som vägrade flytta på sig. Varför ens gå mitt i gatan?? Med sina barn, dom kan ju bli påkörda....
 
okej nu kanske jag var lite hård men asså, bara för att man har fött ett barn, är ute och går ständigt dag och natt för att man inte har något annat för sig som mamma och har en skitstor vagn av nyaste modellen betyder inte det att ni har företräda precis överallt, och absolut inte kan väja eller flytta sig några centimeter. VÄX UPP, eller ska jag säga ner?

Well well, ikväll kommer pappa hem så vi ska äta fisk som han har med sig. jag är hungrig. sen hade jag tänkt plugga men kommer nog inte orka eftersom Leo FORTFARANDE är sjuk, så jag har somsagt hela dagen på mig imorgon att plugga. Ska spela badminton på kvällen också, det ska bli vääldigt spännande eftersom jag inte spelat det sen ungefär nionde klass i grundskolan. Men det ordnar sig.. Förhoppningsvis tar alla inblandade det som en kul grej, och inte överseriöst, som folk ibland tyvärr kan göra.

Kommentarer
Postat av: catti

du e skiträdd för det där med badmintonen va:P hahaha

2008-02-06 @ 18:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback