1 januari 2008 måndag

En jättetrevlig nyårsafton fick vi tillslut! Jag åkte till Catti runt halv sju och hon, jag, hennes bror och hans kompis och en kompis till Catti käkade (en och en halv timme för sent, enligt planerna) en utsökt, påjobbad middag med rostbiff, potatis och rotfrukt i ugn, två såser, sallad och vin.

Sen dök Max, Jan, Anders och Jans kompis upp. Dom gick ut och provade vår vattenpipa (som funkade perfekt!) och vi andra åt klart och satt och snacka lite.

Sen kom alla till bordet, och folk tog fram vad dom hade med sig i drickaväg. Pojkarna fick hushålla med sig egen medan jag och fredrik (cattis kompis) blev bjudna på shots efter shots (vodka och saft, punsch direkt från systemet) och tillslut gick Robert iväg och blandade en kanna saft med 95% (ja ni läste rätt) sprit i. Det va till och med en eld på framsidan av flaskan och den var drektimporterad från Tyskland tycktes jag höra.

Sen kom i alla fall Oliver och Oliver, och vi rökte vattenpipa och spelade lite poker.

Lite senare dök Anton, Fabian och deras skånekompisar upp och vi sprang runt lite och var glada.

Vi skulle sen dra in till stan och kolla fyrverkerier. Jag kände då att jag hade blivit bjuden och antagit lite för många shots och vin så jag och Oliver promenerade hem hit istället för att åka till stan.

Väl här gick vi över till några snett över gatan som hade ett nyårsfirande med pompa och ståt (dock var alla lite fulla där med) och innan vi visste ordet av hade de vuxna med barn bestämt sig för att gå hem och vi var ensamma kvar där. Vi dansade lite, drack lite gin och tonics, rökte lite och var allmänt nyåriga.

Idag har dagen varit slö, jag har sovit från och till till nu (dock med ett avbrott vid lunch då jag gick upp och åt oxfilé och potatis från igår) och känner mig lite bakis, lite illamående sådär. Hu, inte kul!

Anyway, tror jag har några få bilder från typ när vi spelar poker igår som jag kan lägga upp om jag orkar, annars var det inte så mycket mer. Glömde lite grejer hos Catti insåg jag idag och tappade min klocka nånstans under kvällen(som vanligt, den åker alltid av, hos Carro gjorde den det också. Hon hittade den i en glipa på sin balkong då. haha)

Det var sammanfattningsvis en supertrevlig nyårsafton (fast man säkert kunnat dricka lite mindra, jag missade ungefär hela 12-slaget med raketerna och det. Har lite minneslucka därifrån) fast va fan, dricka mindre kan man alltid, och jag hade världens bästa pojkvän som fick med sig nästan alla mina saker! Älskar dig Oliver!

Hoppas ni andra hade en utsökt nyårsafton också, och att år 2008 startade med en riktigt slö nyårsdag!
Skulle ju velat fira med de gamla vännerna också förstås, men man kan inte få alla på ett ställe och man kan inte hålla på att åka runt insåg jag. Och jag hade verkligen skitkul igår så, I'm happy!)

(har inte funderat ut nyårslöften, får se om jag gör det. Men förmodligen inte)

Här är lite bilder från nyår (fick tyvärr ingen på den fina middagen eller den fina vattenpipan och Oliver ville inte va med på bild, plus att jag typ glömde att jag hade kamera med mig. Men ändå) :

    


Kommentarer
Postat av: Nickie

GOTT NYTT ÅR!

Postat av: catti

hihi, ja fyfan 95% var dödlig, från italien faktiskt, helt sjukt,
men det blev fan lyckat, kul att folk tkr det också:)

2008-01-01 @ 23:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback