10 jan Torsdag

Min mobil funkar äntligen! Idag har förövrigt vart en vanlig dag. Trodde jag tappat bort min mobil och min halsduk. Men jag sprang runt ett tag och insåg att mobilen skulle inte ligga i jackan, utan i min väska, och halsduken låg på golvet i omklädningsrummet. Pjuu!

Nu ska jag iväg och träna, lite regnigt men det blir nog kul (jag märkte dock just att jag tryckt i mig en bit ungspannakak som inte la sig som bomull i magen kan jag säga. Huh, får se hur den här träningen kommer kännas..).

Innan jag drar undrar jag vad det är med lärare som pratar när man ska läsa någonting. Dom lägger en text på overheaden eller delar ut ett papper, och säger att man ska läsa igenom det. Sen börjar dom babbla på MEDAN man läser. Hur ska vi elever kunna lyssna på läraren och läsa samtidigt?? Det undrar jag.. Lärare i Blackan har en tendens att alltid göra så. Stop it!

Dagens tips: Sätt upp ett mål för Hälsan, ett mål för Relationer och ett mål för Studier/arbete. Bestäm vad målet ska innefatta inom dessa områden, hur länge/tills när det ska gälla och lite konkret hur ni ska kunna hålla det. Hälsa innefattar allt från bra mat, träning till att stressa mindre. Relation kan vara din pojk/flikvän, kompisar, familj etc och Studier/arbete säger sig självt.
   Detta är en enkel, bra grej med tre mål som får ens liv att förhoppningsvis gå lite åt det håll man vill. Börja inte för hårt, utan ta ett nåbart mål. Jag tex. tog, inom området Hälsa, att träna 2 ggr i veckan och inte småäta så mycket. Målet ska gälla fram till sommaren -08, då får man se hur det har gått. Pröva, det är värt ett försök. Ni styr ert liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback