17 jan torsdag forts

Ja, dagen har varit supernödvändig. Plus att jag har fått hattankar om Stockholms Lokaltrafik. Jävla nötter, sluta upp med att köra tågen FÖR TIDIGT! Här stressar man ihjäl sig för att hinna, och KOMMER I TID, men ändå så ser man tågjäveln gå alldeles för tidigt. What about it, det är inte okej! FATTA!

Jag träffade Anna och Sophia innan jag skulle gå. Dom var arga på varandra för att någon (som man inte riktigt fick ut) hade börjat slå på den andras bröst och så hade det blivit en liten ond fight så båda hade jätteont i brösten och var lite småsura. Sophia gick och rökte och Anna hittade min mobil som hon genast tog tillfället i akt att bättra på stämingen genom att ta ett fint kort på oss. Mjao!



På vägen hem från skolan såg vi hur det satt en sl-chaufför inne där man kör i mittenvagnen och läste tidiningen. Det såg lite kul ut, ungefär som att det var första vagnen och han satt och läste tidningen samtidigt som han körde. Philip skulle då fota honom med min mobil, men blev upptäckt pga att chauffören vänder sig om och ser honom.

Han sätter sig då lite halvgömd på ett säte intill och försöker fota, med en rädsla i blicken. Han ber mig fota lite uppifrån istället så man ser tidningen, men det blev inte helt bra. Man vågade ju inte gå fram till rutan där han satt för han kanske hade backspeglar eller liknande.

 


Fabian tycker det är skitkul och viktigt att vi får ett bra kort så han går fram och trycker mobilen mot rutan och tar ett väldigt skarpt foto. bra gjort!


 
Han, och vi andra, blir så tillfredsställda med våra insatser att vi låter Fabian spela en låt på min mobil högt i tunnelbanan (ett fenomen som Fabian gör dagligen, utan att riktigt förstå att det sitter folk runtomkring).

Efter fem sekunder kommer Philip på att det sitter faktiskt folk runtomkring och tjatar som en mamma till sitt barn på Fabian att han ska stänga av. "Men man får väl säga till om man tycker det är jobbigt" svarar då Fabian. "Men för fan, någon, säg till honom då, ni hörde ju. Hoppas någon slår till dig samtidigt. Oj Fabian shit det kommer någon, han är skitstor" försöker då Philip, men tyvärr så bräcker det inte musikanten. Sen tar jag mobilen och går av. End of the story!

Jag rekomenderade pojkarna att titta i min blogg för att se bilderna sen, och Fabian tyckte han kände igen glittramer.blogg.se. Ja för det är min blogg svarade jag då. Han undrade då om man fick läsa om vad jag och min pojkvän gör i sängen. Ja, vill man det så får man väl såklart det också. Men vi får nog se lite, får vänja mig vid tanken först (vilket kan ta ett tag). Men självklart kan jag rapportera om det händer något kul!

Jag fick även lite påhopp för att jag var för hurtig (gissa av vem! Max såklart.) så jag funderar på att blir ännu mer hurtig och skriva ännu mer om det. Ska se hur ettrig jag orkar vara.. Mot Leo och havregrynsgrötens land!

(det är dagsfärska bilder i denna blogg, så ta till vara på dagen!)


 Update: Nu har jag tränat och det va superskönt! hon är så jävla fit for fight hon som leder så man blir taggad och samtidigt förundrad hur hon kan hålla sig så. Men det va nice, skitbra musik! Jag blir alltid lika taggad då.. Träffade Alex i min klass, sophie i paralellklassen och sen kom till och med ANNA! wihi. så vi hade trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback