21 jan Måndag

Här sítter jag och hetsäter allt jag kommer över. Herregud, hur ska man få stopp på detta enorma sug hela tiden. Rostade och saltade solroskärnor var min räddning idag.

Var skittrött idag i skolan, vart en lång helg med 18årsparty, stadsgående, kräftskiva/lilljul, film och lite sex. Så idag ska jag gå och lägga mig tidigt. Och plugga matteB, göra min gympalektion (som jag egentligen gjort) och lite samhäll.

Var i vällingby och skulle leta present till Marie (the other 18åring som ska ha middag på lördag) och leta upp denna jävla ungdomsmottagning, som har flyttat. Jag kom upp i vällinby centrum, ställde mig framför en stor fet karta över hela området och försökte desperat hitta något som såg ut som UM.

Jag hittade närakut och mödravårdscentralen, som var det närmsta jag kunde komma en ungdomsmottagning, och bestämde mig för att prova där. Efter en kvart av irrande runt i vällingby hittade jag på en bakgata "läkarhuset". Jag ställde mig diskret (eller?) och läste på hänvisningarna till olika plan i byggnande, men hittade ingen UM. Efter att ha frågat en seg tant i receptionen fick jag reda på att jag skulle snirkla runt lite till och tillslut, efter ytterligare tio minuter, hittar jag denna jävla mottagning, i ett lägenhetsområde som man ALDRIG skulle ha hittat utan hjälp.
 
Väl uppe ser jag en lägenhetsdörr med en lapp där det står ungdomsmottagning på och jag kliver in. plingplong, som i en butik, låter det när jag går in och de tjejer (har nog aldrig sett en kille på UM) vänder sig om och glor. Jag går ett varv och hittar ingen reception så jag sätter mig i ett hörn inne i väntrummet, som dom har försökt "coola ner" lite med massa kuddar och röd färg och tidningar, och två besvärade tjejer sitter i  varsin soffa.

Efter ett tag frågar jag en av dom, som såg minst besvärad ut, om det fanns nån reception och hon meddelade att hon bara suttit där och så kom det en tant. Fuck that tänkte jag och gick ut. Orka sitta där i ett fult äckligt lite väntrum, med artiklar och tidningar om ungdomar, sex och preventinmedel vart jag än vänder mig, bara för att fråga en fråga. Näpp näpp, så nu ska jag ta och ringa dom.



Update: Jag fick komma på torsdag eller fredag. Tack så mycket, ett jävla strul för några p-piller. Börjar överväga p-stav, så slipper man dessa jävla spring på mottagningar hit och dit.

Dagens kommentar: Jag skulle åka mot hässelby/vällingby-hållet och Anders kommentar är direkt: "har du på dig väst" (skottväst för er som inte hajade det roliga.)
 
Some pics from la weekend kommer när jag har gjort några mattetal och sammanfattat samhällen.

Kommentarer
Postat av: Louise

vilket äventyr :P jag har dumpat vällingby um helt sämst, såg ut som om det hade blivit nån privat "uffes um i lägenhet" mottagning. Jag drog till odenplan istället, totally worth it :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback