4 jan fredag

Min stora passion här i livet är bland annat( ja man har väl endel) böcker. Jag älskar att köpa böcker.. Dock har jag nu kommit fram till att det är bättre att köpa lite mer faktamässiga böcker, för dom kan man ha och läsa flera gånger och titta i och så. vanliga romaner läser man en gång och sen vet man vad som händer i dom (klart det finns vissa man kan läsa igen, men det är inte alltför vanligt)

Idag skulle jag gått på gympa, men självklart vaknar jag upp och känner "jag orkar inte åka till stan för att träna, jag har faktisk jullov" (som att det är en bra ursäkt:P) så nu har jag tvingat min bror att vara hemma med mig så vi ska gå en långpromenad i det fina (hoppas det håller i sig mer än en timme) vädret och bygga lite snögrottor på tomten kanske. Vem vet..

Jag har kommit fram till att jag har ändrat mitt blogg-skrivande lite under årets gång. I början skrev jag mest som krönikor, kommenterade saker och störde mig på saker. Nu skriver jag mest om vad jag gör i mit liv. Hmm, undrar vad NI SOM LÄSER vill läsa egentligen (jag ser att folk läser på min statistik, men ingen jävel orkar kommentera,  förutom catti som har gjort ett bra jobb på sistonde;P därför vet jag inte vad ni vill läsa..) !

well well, fick i alla fall mina beställda böcker idag. Dom kom direkt hem i brevlådan, så jag slapp gå och hämta dom på posten. Skönt skönt. Nu är det bara SIM-kortet som fattas, och resekataloger för sommaren 2008. Ja alltid har man något att se fram emot med postnissen på sin cykel!
   "vad har han för spännande i sin cykelbag den här gången" brukar jag stå och tänka i fönstret när han kommer. Höhö, ja nästan. Det är inte så att jag står och väntar på posten i fönstret, men idag råkade jag faktiskt titta ut och så hör jag duns i vår brevlåda och ser en postcykel i racerfart som inte ens har stannat upp när hon la i paketet.       
    DET är skillat. Ett tungt bokpaket och man stannar inte ens cykeln, rutinerat rutinerat. Där har ni nya postnissar ett mål.. (man borde bli brevbärare ett tag i sitt liv, fatta den konditionen man får. Att träna och tjäna pengar på samma gång, det är inte helt fel. Dock är jag så jäkla slö så jag vetisjutton om jag skulle klara det. Vi får väl se.. )



ja nu har jag snackat en jäkla massa skit (funderar på att bli lite seriösare skribent, typ skriva ordentligt och snyggt och så. Men jag vet inte, får känna efter. kanske lite mer krönikor ibland..), så ska ge mig ut nu innan solen går i moln! cya 

Kommentarer
Postat av: anna

söta du. du skriver så fint. jag saknar dig mycket. snart börjar skolan och snopp vi har inte träffats en ända gång på hela lovet. spännande.. iinte. !! jag har inte ens varit ute idag. jag är seg som bara den.
maria ferm är här nu också. men vi får leka när skolan börjat igen. första veckan kan inte vara så jobbig. eller kan dne?
puss

2008-01-04 @ 14:41:15
Postat av: cattii

ello ello. din mupp att du inte träna, ja va fett impad av dig ju:P
hehe själv har man vart hos optikern o konstaterat(vilket ja redan visste) att ja e närsynt på mitt högra öga,ska dit på tis igen o fixa lins till ena ögat hahahahhaha
ska ja fixa i färg eller:P
tihi

2008-01-04 @ 18:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback