nyårslöften 2008

Mitt andra nyårslöfte för 2008 får bli att bli bättre på att laga mat!

Jag är fascinerad över folk som kan laga mat riktigt bra. Även fast det inte är så svårt, mest att läsa korrekt ur kokböcker, så är det inte alltid det blir bra. Och ju mer mat man lagar desto vanare blir  man och med det vågar man även exprimentera mer. Att få fram en god maträtt, vilken som helst, är ett plus i kanten på en själv. Att kunna laga en god måltid, och även nyttig, gör en tillfredsställd.

Ju mer man lagar själv, desto nyttigare blir det för det mesta. De färdiga/halvfärdiga rätterna man köper i butik är oftast inte bara det som står, utan en mängd tillsatser tillkommer. Kan man laga egen mat hemma blir det både fräschare och nyttigare!

Nu kom jag på ett till löfte, bara för man sitter och tänker så himla bra saker. Jag ska tänka positivt och inte älta eller vela för mycket. Det är ett av mina största problem; jag ältar, velar och tänker hur jobbigt allt är. Istället ska man släppa det som redan har hänt, man kan ändå inte ändra på det, och man ska tänka positivt. Ingenting blir bättre för att man tänker på hur dåligt allt kommer gå. Allt kan inte gå bra, men det mesta brukar lösa sig!

To sum up, mina nyårslöften för år 2008 blir:

  • Sluta bli så översocial och klängig när du är full, tänk på att sprit tar ett tag att slå ut, så drick måttligt!
  • Bli bättre, gärna bra, på att laga mat!
  • Tänk positivt, sluta älta, sluta vela. Ingenting blir bättre av det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback