2 juni Måndag

Jag har nu bestämt mig för att bara ta ett av jobben jag fått på grund av att detta är mitt sista sommarlov och jobbar jag dom två veckorna jag fått även på det andra jobbet kommer jag knappt ha någon ledig sverige-tid, så jag tänker inte ta det jobbet. Får räcka med mina tre veckor på kyrkogården helt enkelt.

Idag har jag köpt en sommarklänning och ett par skor (som jag fick åka enda till Kista för att köpa eftersom de var slut i hela stan) och nu är det dags för en powerwalk i hettan.



När jag satt på tunnelbanan mot Akalla (Kista) så kände jag mig inte helt säker. Det är inte mina hoods, då blir  man direkt lite osäker. Alla satt och pratade på olika språk, en tant sitter och hostar hela resan låtande som någon slags TBC-sjukdom, en gravid platinablond tonåring kommer på, en tiggare lägger fram en lapp på sätet där det står på skitdålig svenska att han har en lillebror på 7 år (jo säkert, han var typ 40 år själv) som var sjuk och killen bredvid mig säger något till mig men jag orkar inte höra för att jag har ipod i öronen, då kör han in armbåden i sidan på mig för att jag ska lyssna och säger "Varför jobbar han inte, han såg ju frisk ut". Jag nickar och kör in hörlurarna igen. Suck och hjälp. Det var en liten ny upplevelse utanför gröna linjens portar.

Veckans planer:
Imorgon: Helle och jag ska jogga i stan klockan 06:30, skola, Leo
Onsdag: Skola, Leo
Torsdag: Förhoppningsvis ingen skola, Studentmottagning med Oliver hos hans kompis, sommarfest på kvällen med Kim (någon mer som jag inte känner till som ska med?) 
Fredag: Nationaldagen
Lördag: Eventuellt EM-mingel på Schweiziska ambassaden med storbild och tilltugg
Söndag: ?
Måndag: FRANKRIKE!

Kommentarer
Postat av: Helle

OMG snart åker du = vi inte ses på typ TRE VECKOR! men imorn ska vi ut och göra stan osäker halv sju på morgonen, yeah baby yeah!

2008-06-02 @ 15:29:37
Postat av: catti

mygod, plockar upp där helle slutade; du åker ju snart! usch och fy, lyx för dig och sörjetid för oss:( en sommar ( inte hela försig) utan mickan, e som en sommar utan reggae,..:(

2008-06-02 @ 22:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback