26 juni Torsdag

Idag fick jag motorstopp med moppen påväg hem från jobbet. Det enda jag hade i tankarna var pappas lovord: "Det är bara att vrida bak bensinspaken så har du en reservdunk du kan köra på ett tag" men moppejäveln startade inte för det. Jag ringer honom och får till svar "jaha nej jag trodde att den hade det. Mopparna brukade ha det". Okej, tack så mycket, kanske skulle ha kollat så att MIN moppe hade det innan du sa sånt.
     En jäkla tur för honom var att bensinen tog slut nära hemma. Kul om jag hade befunnit mig i Hässelby..
     Det löste sig genom att min bror cyklade ner med en bensindunk. Thanx!

Idag gjorde vi klart alla gravar så han som jobbade där sa "jaha, då kanske man ska ta semester nästa vecka då, va fan ska man göra här nu? Gå här och hänga bara.." Så det känns positivt för mig och min otroligt sociala arbetskamrat (han sitter vid rasterna och läser tidningen först två gånger framifrån, sedan bläddrar han baklänges tre gånger och tillslut sitter han och intensivläser alla annonser tills rasten är slut) att vi har två veckor kvar att "gå där och hänga". Härligt!



En liten råtta i en bur.. Den hette Farmor och var min kusins råtta, men den är död nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback