18 mars Tisdag

Nu har jag använt mig av förbjudna metoder för att gå ner Melodifestivalen-cd:n, Adam Tensta och Maia Hirasawa.

Jag fick mycket kritik idag för att jag inte hade saltvattensprayen i håret, men jag kände imorse att om jag nu hade sprutat i det skulle jag sen ha tryckt på mig en mössa och cyklat till tunnelbanan i snålblåst och snöregn, så det skulle nog inte varit någon skillnad om jag använt det eller ej. Ska ha det imorn, eftersom jag då får skjuts av min käre far.

Snart är det påsklov och jag är inte så överexalterad över det. Känns inte som att jag har något alls att göra, och jag är en sådan människa som blir sjukt rastlös vilket kan gå över i att jag då blir sur osv osv. Därför känns det lite tråkigt. Men det kommer nog ordna sig bra, i värsta fall får jag väl ligga i min säng och försöka intala mig själv att "man ska inte ha något att göra på lov, man ska ta det lugnt", vilket är sant men jag har så svårt att bara göra ingenting.

*En positiv grej är att Oliver och jag har vår ettochetthalvårs-dag den 25 mars, vilket också råkar vara våffeldagen. Så käka våfflor och pussas lär väl vara den dagens planer, vilket jag ser fram emot!

*Ännu en positiv grej är att jag äntligen får leka lite med Sophia. Vi skulle röka lite vattenpipa men jag har dock sålt min andel i den vattenpipa jag och Max hade tillsammans så det kan bli lite svårt. Men vi får hitta på något annat!

*En negativ grej är att Anna Tisse är så himla upptagen i sitt liv att hon inte är hemma en enda dag på lovet!

Nu ska jag avsluta denna kväll med Klass 9A och sedan springa till sängs, en ny dag väntar i morgon!



Har just sett klart Klass 9A och en brandman som bara varit brandman i någon vecka då han var med i en gasexplosion i Göteborg för ett antal år sedan var i deras klass och berättade. Han var helt bränd i hela ansiktet och händerna och kroppen vill jag inte ens tänka på, och hans vän som körde brandbilen dog.Hela klassen lyssnade knäpptyst på hans berättelse, och jag beundrar såna som honom som är så positiva till livet fast de har en sådan traumatisk händelse i bagaget. Sådana människor ger en hopp och styrka, samtidigt som man får sorg inom sig när man tänker på vilken otur han haft!

När man tänker på hur jävligt vissa har det, hur dåliga förhållanden vissa lever i, så ska man vara ganska glad över att bo i Sverige och få gå i skolan. Bara en sån sak att det inte finns en enda giftig spindelart eller ormart (förutom huggormen som inte är alltför farlig) i Sverige till skillnad från till exempel USA.

Man säger det om och om igen men aldrig tar man riktigt åt sig utan fortsätter att klaga och tjata om allt man inte har eller tycker är jobbigt,men tänk ett steg till, så dåligt kanske man inte har det! Och ändå kommer man att fortsätta tycka att sina "jobbiga saker" är för jävliga. Dock kan man säga som Snook gör: mina problem är så pass små att dom knappt räknas som problem, men dom gör lika ont ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback