21 mars LÅNGfredag

Jag är en sån här person som blir så nervös när jag ska ringa någon. Just att prata i telefon tycker jag är väldigt jobbigt och jag vet inte riktigt varför.

Jag vet inte om jag är rädd att det ska bli tyst, eller att man ska säga något knäppt eller inte ha något att säga alls, men någonting är det som gör att jag blir helt uppe i varv och måste sätte mig ner med telefonen och ta tre djupa andetag och fokusera på att inte läsa något annat samtidigt som någon i andra änden svarar och jag då ska säga mitt namn men råkar säga det jag läser istället, sånt där kan jag vara rädd för.

Hur töntigt som helst men ja, den ångesten får jag. Mest när man ska ringa folk man inte så ofta pratar med, då känns det så konstigt, stelt och seriöst. Men det går ju alltid galant så, har försökt börja göra det till en rolig och "vuxen" grej som visar att jag är vuxen och ringer viktiga samtal, gud vad jag är cool!



Mitt andra problem är att när jag har köpt godis äter jag och äter utan någon spärr, och tillsist inser jag hur illa jag mår av allt godis, men då är det försent, då har illamåendet redan slagit in och där ligger du med magen full av socker och godis. Usch I have to learn!

Tredje grejen är att jag lät som en jävla feminist när jag skrev det där inlägget om sex, som sedan spårade ur lite och mera handlade om porrfilm. Jag är ingen feminism men ett jämställt samhälle skulle inte sitta helt fel.

Schablonbilden av en feminist är att hon är lesbisk, inte rakar sig någonstans på kroppen vilket gör att varje gång hon lyfter armarna släpps håret där ut, har kortklippt hår, glasögon med markerade bågar (gärna svarta) osv.
   Det är den bild jag får av ordet feminist, och det är lite sorgligt, jag vet men det är den grymma sanningen. Feminister är bra! Jag tycker mycket om manliga feminister, såna män avgudar jag!


och jag hade tydligen fel bild..

Gårdagen var rolig! Bellan hade gjort jättefint och god mat och party party och fina utklädnader osv osv. Bilder kommer säkert under veckans gång..

Nu ska jag återgå till lammsteken och sedan, runt 22:30 ska jag sticka iväg och sitta barnvakt till klockan två på natten (helskumt, vart ska pappan gå? ragga på krogen? få sig ett ligg? I don't know och jag tänker inte ta reda på det heller, om han inte säger det självmant).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback