25 mars Tisdag

När man kommer in på en tom buss eller en tom resturang eller en tom tunnelbana så får jag sån beslutsångest om vilket säte jag ska sätta mig på. Jag har liksom ALLA säten att välja på, och då gäller det ju att ta det bästa, men vilket är det bästa?
 
Man börjar spekulera kring om man ska sikta på fönsterplats, ett rent säte, säte långt fram/långt bak, säte nära dörren, säte för sig själv osv osv. och så står man där och kan inte bestämma sig.

Det är frustrerande så det slutar alltid med att jag slänger mig ner på en plats och så när jag satt mig inser jag att "det här var ju den sämsta äckligaste platsen, varför valde jag den" men då är det lite sent att ställa sig upp och börja leta bättre säten..

Jag tycker för övrigt att det är mycket lugnare och skönare att åka buss. Det känns mer "nära till hem" än tunnelbanan, som går under jorden och alltid låter och skramlar och det är mycket folk osv. Ja, på något sätt gillar jag bussar mer.

I går åt Sophia och jag sushi och sen åkte vi hem till henne och kollade So you think you can dance (helt okej, som idol ungefär) och filip och fredrik. Sen satte vi på filmen The Kingdom (helt okej den med). Det förvirrande under kvällen var att tv-tablån såg ut som en söndags, men det var ju måndag. Dock var den röd så det kan ju förklara saken, men ändå.

Provade även Guitarhero för första gången igår, och det var kul kul kul!



Läste i Metro på bussen hem och läste i en artikel om hur svenskar åker utomlands och släpper alla hämningar genom att spendera pengar, supa och ha sex. I artikeln stod: "Unga svenska partyresor går numera främst till Bulgarien och Alanya i Turkiet". Wei Alanya here we come!

Nu ska jag ner och göra våfflor. Ni har väl inte glömt att det är våffeldagen idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback