3 mars Måndag

Jag har förändrats! Förut var jag beroende av min almanacka, utan den kände jag mig allmänt off och visste inte hur min vecka såg ut eller hur jag skulle planera. Jag är en ständig "planerare".

Nu för tiden har jag nästan aldrig med mig almanackan till skolan och skriver inte upp några läxor alls. Hur kommer jag ihåg allt till skolan? Hur kan jag leva utan den bara sådär, helt plötsligt? Skitskumt! Dock är jag fortfarande en ständig "planerare" som måste ha koll på allt och lägga upp dagarna så man vet exakt vad man ska göra varje timme fram till läggdags.

Fick den här av pappa, och jag tyckte väl den var sådär. Först trodde jag det var seriöst och blev lite upprörd och ledsen för "dennes" skull, men sen när jag fick se bilden insåg jag att jag hade blivit lurad i mina seriösa känslor:

Försvunnen hund 

Jag vet att de flesta av er gillar hundar, och gärna

vill hjälpa till med att hitta en försvunnen hund.
 Vår granne har blivit av med sin älskade Chihuahua, och är desperat till att hitta honom igen.

Hon reser mycket och älskar då att ha hunden med som sällskap.


Härom kvällen satt hon och tittade på TV och kallade på hunden, men han kom inte.

Då såg hon till sin förskräckelse att bakdörren var öppen.
Hon har satt upp lappar överallt, men ingen har svarat.

Om ni ser en ensam Chihuahua, var vänlig och kontakta ägaren snarast!

 

Ikväll blir det Anna Pihl och Klass 9A, fast det kanske är imorgon nu när jag tänker efter. Får se efter. Ska även smaka en kopp av vårat te vi köpte i London, sen ska jag ägna mig åt att läsa MIN EGEN BOK äntligen! Vi har haft en svenskabok och en engelskabok paralellt men har lyckats läsa ut båda, så det känns VÄLDIGT skönt! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe känner igen mig i planernadet,är precis likadan.
Tack,det var jättemysigt!
Din helg i London låter as nice,bodde ju inprincip där i tre mån så vet ju va du talar om:)

2008-03-03 @ 19:15:53
Postat av: Johanni

haha jag skulle aldrig överleva utan min kalender! mest för att mitt minne är ganska dåligt ifs ^^
o duktigt av dig att ha läst ut båda böckerna, jag har knappt börjat meddvärgen o engelskaboken är långt ifrån klar :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback