4 mars Tisdag

Jag kommer ihåg en gång när jag var kanske13-14 år och stod i en möbelaffär och insåg att "jag vill ha en WE-tröja". Denna tragiska tanke slog även ut på mig också, och där stod jag, fast besluten att kunna köpa en.

Pengar-problemet tänkte jag lösa genom att snällt fråga mamma och pappa om jag kunde få ta ut min månadspeng på 200 kronor för några månader lite tidigare. Alltså för fyra månader, då skulle jag få ihop till 800 kronor som tröjan kostade. Dom sa dock bestämt nej och jag blev argare och argare och tillslut var jag skitsur och rent av krävde att dom skulle ge mig pengar.

Det slutade med att jag, som tur var, fick gå och va sur, för inga för tidiga uttag av månadspengen fick jag göra. Och som sagt, tur var väl det, för en sån ful tröja för ÅTTAHUNDRA KRONOR, som var inne i ungefär ett halvår, skulle jag nu i efterhand känt att det var det värsta slöseriet jag gjort!

Tänk att "trender" i kläder och märken kan påverkan en så, speciellt när man är lite yngre och vill vara cool.. Too sad. Jag kommer att tänka på detta när jag ser alla småbarn springa runt med för stora märkesväskor och märkeskläder som dom tror att dom är såååå snygga i. Stackarna, men snart kommer dom inse!



Nu ska jag sticka och hämta Leo. Hade engelska förporv till nationella. I DID NOT HERE A SHIT citerar jag en klasskompis, och det stämmer så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback