15 nov Lördag: nyheter från veckan

I veckan läste jag mycket saker i tidningen:

I England är det många BARN UNDER 15 ÅR som hamnar på alkoholkliniker. Så små som 10åringar har fått läggas in på alkoholrehabilitering för sina problem. Hur lyckas man?

Sedan läste jag om att man har funderat på att göra intagningskraven för brandmannayrket lite lättare för tjejer, så mångfalden blir bättre. Men jag håller med brandmännen som de intervjuat, klart det är bra med mångfald men jag vill ändå kunna känna mig säker när jag ringer brandkåren, att det kommer folk som är starka nog att klara av det som krävs osv. Har man som tjej inte den kapaciteten så blir det en fara för de som behöver hjälp anser jag. Så tjejer, träna mycket så kommer ni in som barndman i alla fall, men att sänka kriterierna bara för jämställdhetens skull är inte rätt mot allmänheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback