25 nov Tisdag: Pulka med Leo, går det?

Idag var min plan att tvinga Leo att åka pulka.

Till en början gick det bra, han klädde på sig alla vinterkläder, jag hade på mig täckbyxor och hela min vintergarderob och jag frestade honom lite med pulka-snack. Det bådade gott.
     Vi gav oss ut och hade lite snöbollskrig på dagisgården (jag stod en decimeter ifrån honom och han fick sikta i tio minuter och sen kasta på min rumpa efter att jag GJORT en snöboll till honom. Så går ett snöbollskrig med Leo till) och började dra oss mot mig där jag hade en pulka som väntade.
     När vi kom fram så sa jag att jag kunde dra honom i pulkan. "Nää, jag vill ha MIN pulka..". Jahapp, och vi traskade hem till honom. "Var är din pulka då, Leo?" "Jag vet inte..". Smart kid. Han surade ett tag för att han inte visste var pulkan var och sen gjorde vi lite spår i snön innan vi gick in till honom och tittade på Trazan och Banane.

Så bra gick det att åka pulka med Leo..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback