26 nov Onsdag: ensam med cykeln och fortfarande hästbiten

Jag trodde jag skulle vara ensam med cykeln i morse, men icke. I tidningen läste jag att cykelanvändingen har ökat med 100% de senaste fyra åren och att 150 000 människor använder cykeln varje dygn. Go bike!

Jag satt även och smyglyssnade lite på radion medan jag pluggade lite matte (och åt lite mintchoklad. Hur ska detta sluta?). De sände live från Globen där Stockholm horse show tar plats i helgen, och jag märker hur hästbiten jag är. Jag sitter plötsligt med stora öron och lyssnar in i detalj på vad dom säger. När jag ser en bild på en häst, var som helst, så reagerar jag positivt och vill titta mer. Jag ritar hästar, jag blir sugen på att rida när jag ser någon annan göra det (på en häst, Anders!) och jag drömmer fortfarande lite i mitt undermedvetna om en egen häst.


Lasse (hette hästen), jag och Mallan när vi var riktigt aktiva inom hästområdet då vi skötte om ett antal hästar regelbundet. Dom tiderna var en av mina bästa saker jag (och Mallan, visst var det?!) gjort i livet! Tack för det! Jag blir helt nostalgisk när jag tittar på sådana här gamla bilder. Tror vi va omkring 13 år på denna bild. Härliga liv!

Kommentarer
Postat av: Nickie

Du är inte ensam om de känslorna. En gång hästmänniska alltid hästmänniska? Typ ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback