27 nov Torsdag: Elton John och lite LCHF-snack

Pappa har fått biljetter till Elton John på Globen, med middag innan. FÅTT av sin chef! Dessa biljetter kostar säkert 3000 minst.. Jag är avundsjuk!

Det råder MatteC-hysteri i våran skola just nu. Nationella provet närmar sig med stormsteg och alla sitter och pluggar varje dag med start denna vecka. Det är lite sjukt. Till och med jag har pluggat en del. Idag blev det dock inget med det, tränade och kom hem då vi direkt åkte till CityGross (jag körde. Det gick skit på ditvägen men bra på hemvägen) och sen har vi suttit och ätit thai-soppa (Tror det var Keldas färdiga) vilken var skitgod (stark!) och snicksnackat lite.

Har vart ett jäkla snack om hur jag ska käka på olika sätt i denna blogg, men nu ska jag på riktigt gå in i LCHF-metoden (Ja Blondinen kör det), en mytomspunnen metod som debatterats mycket om på TV den senaste tiden huruvida den skulle skada oss eller inte. Jag tror tvärt emot, den är nog en klok metod.

Sen får man självklart känna hur mycket man vill gå in på den, man kan ju välja att äta vissa kolhydrats-produkter osv. Som jag eventuellt kommer att göra om jag känner att det blir för svårt/inte passar att utesluta helt. Försöker tänka på det hela tiden så det kanske slutar i att jag äter som jag gör nu, lite lagom av det mesta. Det brukar ju vara det bästa ibland. Men man kan ju prova lite metoder ibland. Bara jag är glad och trivs med det jag gör så är jag nöjd!

Jag ska i alla fall försöka gå in så mycket jag kan, alltså försöka så gott jag kan att utesluta kolhydrater och äta fett istället. Ska se hur det artar sig. Men huvudsaken är att man ska äta sig mätt, så jag ska äta på men försöka hitta andra saker än kolhydrater.

Har tex köpt nötter/torkade frukter som jag kan äta som lite småmellanmål istället för massa annat skit. Dricka grönt te, köpt mycket olika grönsaker, ostar, yoghurt, kalkon, FinnCrisp (som kommer bli istället för bröd).

Blondie skrev en del på sin blogg om detta, så där kan ni läsa, och Annika Dalqvist har en blogg om kalaset. Men allt detta vet ni säkert redan.


Anders fotade innan Huset i fredags..

Kanske kör igång på min frukt-diet (som inte är en diet för målet är inte att gå ner 1000 kilo i vikt utan att snarare känna att det man äter inte lägger sig och påverkar ohälsosamt, utan tvärt om). Men vi får se. Kanske misslyckas totalt med försöket av LCHF-metoden. Det får den närmsta framtiden bestämma (därmed jag och min konsekvens alltså).

Nu blir det INGET matteplugg utan UglyBetty istället.

Natii / M

Kommentarer
Postat av: catti

jasså du, inspirerad av blondinbellas inlägg? ahahahhahahahahah





hur ska du köra lfhc + frukt, helt tvärom varandra



btw, vi ska börja med lfhc här hemma, börjar i helgen, skit att ddu ska komma o säga det haha kommer alla tro att jag härmar dig:P

2008-11-27 @ 22:17:05
Postat av: mickan

varför skulle jag härma Blondinbella? Som du säger, hon skrev det in the same time som jag skrev det in the same time som ni skulle börja. BB lägger upp massa länkar vilket är bra så varför inte kolla. Och hon kör ju inte ens riktigt LCHF.



Frukt-dilemmat har jag en lösning på: ÄT FRUKT! Enligt mig kan frukt aldrig bli onyttigt så jag skiter i om det hör till LCHF eller inte. Som sagt, man får ju komponera sin egen LCHF så det passar en själv!



:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback