20 nov Torsdag: pappa skickar idolbilder när han är borta

Idag åkte pappa på konferens/kick off/what ever till på Söndag i Göteborg. Han vidarbefodrade en bild på sig själv han fått av någon jobbarkompis med rubriken: Nu när ni saknar er pappa och make. Så printa ut så kan ni pussa på fotot. pusssss.

Igår skulle jag även lära honom hur man använder ordet Random. Han har lite svårt med det ordet. Förr ville han hänga med i svängarna så han använde det mest hela tiden i stil med "Vilken god middag, lite random...". Igår skulle jag förklara att det betyder ungefär konstigt, slumpmässigt, weird liksom (försök att förklara uttryck, det är inte det lättaste) och han sken upp och sa "Jaha typ bimbo-blondiner är lite random..". Eh? Jag hade misslyckats med min förklaring.

Känns som att mamma är mer lättlärd, hon förstår. Jag har nog fått det mesta från henne.. Eller? Höhöhöööö..



Kommentarer
Postat av: Helle

schteek

2008-11-20 @ 18:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback