20 okt måndag: filosoferar om mat mm.

Här ligger jag i min SÄNG under mitt TÄCKE och bloggar. Det är ett mirakel, halleluja! Och mysigt har jag det också.. Skulle vilja ge er ett kort men har ingen sladd till mobilen nära till hands så tyvärr, ni får fantisera istället (grr)..

Jag har övningskört (skulle backa ut från parkeringen och höll på att kvadda bilen i ett träd) men annars gick det hyfsat. Har varit lite småhungrig hela kvällen. What about it? Det känns som jag käkar oavbrutet hela tiden, men ändå är jag hungrig. How come? (tänk så många engelska uttryck jag använder.. Men de passar in liksom). Jag kanske måste äta en näringsrikare, mer mättande middag? Bättre mellanmål? Bättre lunch?

Jag  har där lite dilemman i och med att jag egentligen inte vill äta bröd, men nu gör det ändå för att det är gott och jag inte orkar bry mig riktigt för tillfället. Men är det nyttigt bröd så får det va okej, kroppen behöver alla näringsämnen, även såna vissa inbillar sig får en att gå upp i vikt. Plus att nu när jag börjar gymma får jag äta mer för att kroppen behöver mer energi då. Så käka på. Ikväll har jag tryck en halv mörk choklad, en skorpa, en halv knäckis och en mjuk macka. Härligt! Och jag är fortfarande hungrig.

Matakuten på fyran idag var mycket givande. Alla, särskilt föräldrar, borde se det! Idag pratade dom om vilken påverkan föräldrar har på sina barns matvanor och i samma veva också deras prestation i skolan osv.  Och visst är det så, man måste faktiskt äta ordentligt för att orka, för att kunna prestera och lära sig i skolan. För att kunna hålla humöret och energin uppe. Man önskar bara att skolmaten kunde innehålle en liten gnutta närning också, men det gör den väl. På något sätt.

Slutsnackat. Orkar inte ens läsa igenom vad jag skrivit, det blir säkert bra! I alla fall, programmet: Se det! Finns säkert på hemsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback