23 okt Torsdag: Jensen-upplevelse

Idag har vi varit på Jensen Norra ang projektarbetet. Det var minst sagt en upplevelse. Till att börja med ligger skolan längst bort på Tulegatan inklämd i en gränd.

Det är kod för att komma in i skolan och när man väl är inne möts man av en riktig receptionist med kavaj och hela skiten. Det är som ett kontor, lugnt och stilla. Vi intervjuar matkortsansvarige och när vi är klara har eleverna slutat en lektion för det kryllar av dem. Och tyvärr, faktan är insedd, såg alla tjejer lika dana ut. Väldigt sminkade och, ursäkta uttrycket, lite halvfjortisar. Det var vad vi såg i alla fall.

Jag slängde mig fram till två tjejer som såg minst fjortis ut och hoppades på att dom skulle vara snälla när jag skulle ställa våra frågor. Jag förklarade att vi gjorde ett projektarbete och om vi kunde få ställa några frågor. "Eh jaha okej..." får jag som svar. Yey, dom som såg geekigast ut och som vi trodde skulle vara supervilliga och trevliga och svara på frågor var det icke. Skenet bedraaaaar..

Nu har jag och Carro tränat så resten av kvällen återstår. Ni ska få två tolkningar av "fuckface" senare. MISSA INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback