5 okt Söndag: Anna fiesta, policy och TV-mys

Det var jättetrevligt hos Anna igår. Hon och Johan (Annas broder) hade 18årsfest/avskedsfest, så det var en del folk. Jag var dock smart nog när jag skulle hem (okej jag var bara packad) och "hittade inte" min cykelnyckel. Fick därför GÅ till brommaplan i kylan. När jag idag åkte förbi för att hämta cykeln så inser jag att nyckeln sitter i låset. Japp. Så smidig var jag igår. Höhö.


Såhär festig är Anna!


Jag har kommit på en till policy, som man kan tänka på och försöka köra så mycket man kan. Att försöka hålla sig till cider/öl/vin och skippa spriten. Det räcker med det andra, spriten förstör sen bara den sköna stämningen. Så lets go for that!

Min andra grej jag försöker hålla, som jag ska vara mer konsekvent på, är att inte röka. Jag har ju dealat med mig själv och gjort upp att jag äter godis istället för att röka. Röka är mycket onödigt och onyttigt på alla sätt, så röker man inte kan man unna sig lite godis då och då istället.

Varför röker man då? Jag har gjort det för att det blir som en social grej, det kan vara lite "mysigt" på något sätt att stå ute på balkongen och röka med lite folk, och det har känts lite häftigt. Men nu har jag insett att man kan stå med på balkongen utan en cigg, man kan vara social utan att röka. Och så slipper man förstöra sig själv på köpet..

Idag har Oliver och jag legat och kollat på House, lilla melodifestivalen och Hundjobb på TV. Nu ska jag förmodligen  ge mig ut och övningsköra i regnet.

Kommentarer
Postat av: marie

haha typ som mig då.

kom inte ihåg var jag ställde cykeln, så irrade omkring en halvtimme innan jag hittade deni buskarnna;)

2008-10-05 @ 17:04:32
Postat av: mickan

hahah marie vi äger på fest! cykeln ftw <3 ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback