8 okt Onsdag: Leo somnar, effektiv dag och pappas strum-trick

Idag när Leo och jag var påväg hem från stallet satt han och gnagde på ett äpple. Efter ett tag var det lite dålig respons när jag pratade med honom så jag kikade ner och ungen har somnat, men äpplet intryckt i tröjan och huvudet hängande åt sidan. Dock blev jag genast lite nervös, tänk om han hade satt äpple i halsen och bara inte kunde andas och vad död?! Så jag petade försiktigt på honom och han vaknade till en sväng innan han däckade igen. Skum kille, men söt!

Har hunnit med att vara i skolan, hämtat ut ett nytt e-legitimation, gymmat, hämtat paket på posten, gått med hunden, pluggat, installerat e-leget, vart med Leo, hämtat räkningar och nu ska jag laga hemmagjorda chickennuggets med bulgursallad innehållande bla sultanrussin. Upp till bevis..



Till middagen igår hade pappa lagt upp sina nyköpta strumpor på bordet och passade på att annonsera när hela familjen var samlad, att dessa var HANS strumpor. Man får inte låna, man får inta ta dom, man får inte låtsas ha fått fel från tvätten, och man får framför allt inte lägga dom i fel hög efter tvätt. Han påpekade de olika mönsterna och små märkena på vardera par så alla verkligen skulle se.

Så upp till bevis om hans taktik med att middags-annonsera funkar.. Han klappade mycket på dom och var jättenöjd med sin insats och sitt köp, speciellt ett par han kallade bävermönstrade, vad det nu är för mönster?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback