16 sept Tisdag

När jag kom hem idag hade min ToppHälsa kommit, mina skorpor fanns på plats och mamma hade köpt Präst-ost! Mmm jag njuter..

En notis är att i vår familj äter man aldrig smör, vi kör bara Philadelphia-ost. Lite lightare variant och mycket gott!

Snabb grej: Det värsta som finns är när någon klappar när det tappas något i matsalen. Så gjorde man alltid i min gamla skola, åt både matpersonal och elever som tappade någonting. Usch det är inte kul, men varje gång det tappas saker i matsalen nu så väntar man på att någon ska klappa, vilket som tur är folk har växt ifrån..


Ibland är jag en sån här supergullig flickvän som går upp och laga frukost till pojken min. Dock är han ingen frukostmänniska som jag, så han äter knappt hälften av vad jag gör i ordning, vilket gör mig lite putt. När jag går upp frågar jag ibland: Vill du ha frukost på sängen eller ska den serveras vid bordet? och han svarar:  Men älskling jag är inte hungrig. SUUUUCK jag hatar sånt. Då brukar jag gå och göra frukost och ge honom på sängen ändå, som den här tallriken som han fick i helgen. Överambitiöst med päronskivor, russin, nötter, mackor med salami och keso med citronpeppar på. Uppskatta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback