26 sept Fredag

Nu är det uppbunkrat med godis, chips och eventuellt indisk mat. Jag ska bli frisk. Tjat tjat tjat men så är det. Nu blev Oliver sur över att jag bloggar också. Killar.... Men han får helt enkelt leva med det, man måste få ha lite eget liv.

Detta sms mottog jag för några dagar sedan:
Hej! /MIKAELA/JOHANNA! Vi har brist på Din blodgrupp. Kan du hjälpa oss på Kungstappen?! våra öppettider osv osv.
Jag blev dels lite paff att man får sms av blodcentralen/karolinska om att det är brist på min blodgrupp och dels lite nervös eftersom jag aldrig gett blod tidigare (endast testat om jag kunde bli blodgivare och det kunde jag uppenbarligen) och man töms på 10% av blodet i sin kropp (vilket inte är farligt då man aldrig skulle få vara blodgivare då).
     Jag är dock sjuk nu och då behöver man allt blod själv+ att man kan ha smittor i blodet men sen får jag helt enkelt ta steget och bege mig dit, även fast det är lite läskigt.

Jag tycker alla som kan ska bli blodgivare! Det är en viktig sak, en välgörande sak som du inte förlorar något på själv (förutom blod. Höhö vilken ordvits) och samtidigt räddar livet på någon annan. Det är bara att gå förbi någon blodcentral/blodbuss och testa om du har bra blod för att bli blodgivare. DO IT NOW!


Jag och Hilma var ute och mös lite i vårsolen igår. Har laddat ner photoshop nu så ska försöka få igång det och framför allt försöka lära mig. Det ska ju enligt rykte vara rätt så knepigt, men vill man så går det!

Kommentarer
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Vilken snygg blogg!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback